Günlük 4 – Gül Yaprakları

Uzun, upuzun günler birbirini kovalarken kıyıdan, köşeden, kimselere görünmeden yaşadığımızı hissediyoruz. Buruk ve kırgın… Bir çizginin ortasında duruyorum öylece. Kocaman bir dünyanın içinde küçücük bir nokta. Ya da kocaman değil bu dünya, sandığımdan da küçük. Aslında dünya artık dar geliyor. Kalbim daralıyor, bunalıyor ruhum. Zincirlerle bağlanmışım. Kaçıp uzaklaşamıyorum.

En anlamlı sözlerin bile anlaşılmadığı, yani anlaşılmak istenmediği, bakışların birbirinden kaçırıldığı, sabahları uyanıp yeni bir güne başlamanın insana o derece zor geldiği, düşünmekten insanın yorulduğu ve yorgun gözlerin de ufka bakmaktan kaçındığı, hem zor, hem boşluklar içinde yuvarlandığımız huzursuz, ümitsiz günler bu günler.

Günlük başlığı altında bu kadar karamsar yazmak… Kusuruma bakılmasın.

İnsanın amacının ve yapacak işlerinin olması güzel. Bunu bu sıralar daha iyi anlıyorum.  Hatta diyorum ki; en basit bir hedef; amaçsız, hedefsiz olmaktan iyidir. Artık küçük hedefler peşindeyiz. Sanki hayalen kendimize güvenli bir daire çizmişiz. Etrafımızı saran yarım metre kadar bir daire. Bu dairenin içinde kendi çapımızda bir şeylerle oyalanıp duruyoruz işte. O dairenin içinde yemek yiyor ve uyuyoruz. Okuyor, dua ediyoruz. Oldukça sade bir yaşantı. Dış dünya korkutuyor beni. Belki de küçüle küçüle bitecek bu hayat bir gün. Buzun eridiği gibi eriyip yok olacak…

Bir gül gibi yapraklarla sarılsın istiyorum etrafım.

Korusun beni onun yaprakları.

Ya da örtün üzerimi kadife örtülerle. Örtün!

Görünmesin ağlayan yüreğim.

Dokunmasın hiç kimse gözyaşlarıma.

Gözyaşlarım kalbimi dağlarken,

Yorgun kalbim çok ağrıyor, çok…

Bir Cevap Yazın

