Sabahın Serinliği

Sessizliğin büyüsü bozulmamış henüz bu sabah. Ne içeride bir ses, seda var, ne de dışarıda. Keşke hep böyle olsa. Bembeyaz bir kâğıt gibi olsa bütün günler, sabahlar, akşamlar. Bir tek siyah nokta düşmese o kâğıda. Lüzumsuz sesler sussa sonsuza dek.

Sadece yağmurun sesi duyulsa.  Ve kuşların sohbetleri… Bir an olsun gizlense bütün çirkinlikler. Ne olurdu sanki? Ama yalnızların, masumların sessiz çığlıkları, uzanıp dokunamayan ellerin çaresizliği bir an olsun son bulmuyor.

Bir çiçek tozuyla birlikte havada eriyip yok olmak, toprağa düşen yağmur damlası misali kaybolmak, rüzgârla dağılan bulutlara binip ne yana gittiği belli olmamak… Bütün dileğim buydu.

Sessizce doğdu yine güneş. Karanlıkları inadına bastıran, gündüzün uzun saatlerinin kabahatlerini, vefasızlıklarını ortaya çıkarırcasına parlayan dev bir spot lambası gibi.

Kızmıyorum güneşe. Kızmaya hakkım yok. O vazifesini yapmak zorunda. Fakat ben gizlenmek istiyorum bu sabah ondan ve bütün gündüzlerden. Kuytu, karanlık bir yer arıyorum kendime. Kapatıyorum gözlerimi, küçülüp minicik oluyorum. Görünmez oluyorum. Ve havanın bir zerresine binip uzaklara çook uzaklara yolculuğa çıkıyorum.

Fakat ardımda bırakmak istemiyorum mazlumları, masumları. Onların da benimle gelmesini istiyorum. Hep birlikte daha güzel diyarlara, güneşin daha mutlu doğduğu yerlere gitmek istiyorum… Hepsini, herkesi çağırıyorum. ‘Haydi gelin! Daha güzel bir dünya için uzaklaşıp gidelim buralardan. Mutlaka vardır güneşin gülümseyerek doğduğu yerler.’

Off! Eller duaya kalkmalı… Ve gökyüzünden bizi gözetleyen güneşi şahit tutmalı dua ederken. Duayla yükselmeli…

 

Bir Cevap Yazın

